Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility בוק בת מצווה לנערות שלא אוהבות להצטלם או לחילופין, לילדות ביישניות
top of page

בוק בת מצווה לנערות שלא אוהבות להצטלם או לחילופין, לילדות ביישניות


הרבה פעמים אני נתקלת באמהות שמגיעות אליי ומתעניינות בצילומי בוק בת מצווה אך והחששות מתחילות לצוף.. הבעיה העיקרית בד״כ היא שהילדה ביישנית או שמפחדת מהמצלמה..

אז נעים מאוד! הן לא לבד גם אני הייתי כזו..

פחדתי מאוד מהמצלמה, גם כי בעברי הייתי ילדה ביישנית היום (וגם היום לפעמים) כי תשאלו כל צלם, 90% מהמצלמים אוהבים להיות מאחורה ולא מקדימה ;)

אבל היי! כאן זה התפקיד שלי!

אני תמיד אוהבת לספר את הסיפור על עמית, הילדה המקסימה שהגיעה להצטלם אצלי לבוק בת מצווה אך מאוד חששה מהמצלמה, הסברתי לה קודם כל שאני לא ישר מוציאה מצלמה ומתחילה לצלם..

חשוב לי קודם להכיר אותה לפני ותתפלאו אך גם שיחה של 5 דק׳ בטלפון יכולה לעשות נפלאות! ואיתה זה לקח אפילו פחות..

שהסברתי לעמית על התהליך ועל זה שאני לא מצלמת ״דוגמנית״ בצילומים.. היא ישר נרגעה וכבר רצה לבחור בגדים :)




אם יש משהו שאני אוהבת זה לשנות את החשיבה לגבי צילומים מהסוג הזה כי זה באמת לא כזה ״שד נורא״ וכשהגיע הרגע היא לא נפתחה ישר אבל מה שאני אוהבת בכל בוק בת מצווה שאני מצלמת זה לראות את התמונה הראשונה שצולמה במצלמה ואת התמונה הסופית!

בסופו של דבר - מה שקרה זה שעמית לא רצתה לסיים את הצילומים כי היא כל-כך נהנתה, וזרמה והכי חשוב זה שהיא הצליחה להשתחרר!

חשוב לי שאנשים יבינו - צילומים הם לא רק תמונות, הם גם חוויה ואם אין חוויה? אין תמונות טובות! אז תפקיד הצלם הוא לא רק להוציא תמונות טובות, הוא גם לגרום לכם להרגיש הכי בנוח וטבעי אל מול המצלמה וזה תהליך שקורה בצילומים!

אז אם יש לכן ילדה שלא אוהבת להצטלם או שביישנית ומפחדת, אל תוותרו על בחירת צלם שיוכל להוציא ממנה את המיטב!

תעשו שיחת טלפון, תיתנו לה לדבר עם הצלמ/ת אם צריך, תראו לה את העבודות של הצלמ/ת ותיתנו לה להינות מהתהליך עצמו' בין אם זה בבחירת צלם, בבחירת שמלה לאירוע בת מצווה או אפילו בכניסה עצמה -

היום הזה הוא כולו שלה!




שלכם באהבה -

מעין גוטמן - צלמת בוק בת מצווה

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page